Çevirimiçi Çalıştaylar ve İç Mimarlık Eğitimi: Le Design De PA PA Pandemik Paradokslar Çalıştayı Üzerinden Bir Değerlendirme

Yazarlar

  • Özge Mercan Near East University
  • Çağla Beyaz Bolat

Anahtar Kelimeler:

çevrim içi, çalıştay, iç mimarlık, eğitim, pandemi

Özet

İç mimarlık eğitiminde bilgilerin pekiştirilmesi, hem teoride hem de uygulamada eğitici tarafından devamlı olarak kritik edilmesi gereken bir olgudur. Alışılagelmiş formal eğitim sisteminden farklı olarak çalıştaylarda da, birçok iletişim araç ve gereçlerini gerektiren farklı öğretim yöntemleri kullanılmaktadır. Çalışma kapsamında, yüzyüze gerçekleştirilen çalıştaylarla, çevrim içi çalıştaylar gözlemlenerek hem eğitici açısından hem de öğrenci açısından avantajlarının ve dez avantajlarının ortaya konması hedeflenmiştir. Bu çalışmada, yüzyüze yapılan çalıştaylar ile çevrim içi gerçekleştirilen Le Design De PA PA-Pandemik Paradokslar Çalıştayını, eğitici ve öğrenci perspektifinden değerlendirerek, saptanan bulguların ortaya konması amaçlanmıştır. Çalışma sonucunda ortaya çıkan bilgiler doğrultusunda, pandemi sürecinde başlayan çevrim içi çalıştayların, yüz yüze yürütülenler kadar etkili sonuçlar vermediği ortaya çıkmıştır. Yüz yüze yürütülen çalıştayların daha etkili olduğu, öğrencilerin ve eğiticilerin iletişimlerinin güçlendiği gözlemlenmiştir.

İndir

Yayınlanmış

2021-10-26