KUZEY KIBRIS TÜRK CUMHURİYETİ’NDE GÖÇ VE EĞİTİM TEMELİNDE BİR DEĞERLENDİRME
DOI:
https://doi.org/10.32955/neuissar2024311037Anahtar Kelimeler:
Göç, Dil, Eğitim, Uyum, KKTCÖzet
Göç insanlık tarihinin en eski eylemlerindendir. Yüzyıllar boyunca insanlar başta güvenlik olmak üzere daha iyi ekonomik, sosyal, kültürel ve eğitim olanaklarına kavuşmak gibi sebeplerle göç etmektedirler. Kıbrıs jeopolitik konumu nedeniyle yıllar boyunca göç almıştır. Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde ise özellikle inşaat ve turizm faaliyetlerinin gelişmesinden sonra göç, artarak devam etmiştir. Göç olgusu, beraberinde birçok sorunu da getirmektedir. Özellikle göç edilen dilin bilinmemesi iletişim alanında büyük bir sorun olmakla birlikte gelinen ülke ile kendi ülkesindeki kültürel farklılıklar da uyum sorununu doğurmaktadır. Bu dil ve uyum sorunu özellikle göçmen ailelerin okula giden çocuklarında gözle görülür bir hal almaktadır. Arkadaşları ile iletişim kuramayan, geldikleri ülkenin kültürünü, örf ve adetlerini bilmeyen ve bundan dolayı da arkadaşları tarafından dışlanan öğrenciler hem psikolojik hem de akademik sorunlar yaşamaktadırlar. Bu çalışmanın amacı küresel bir olgu olan göçün özellikle Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti eğitimindeki yerini tespit etmek ve KKTC’de eğitim gören göçmen öğrencilerin yaşadıkları sorunları ortaya koymaktır.



