MÜZELERDE GÖRSEL OKURYAZARLIK BAĞLAMINDA SANAT TARİHİNİN ANLAMI VE İFADESİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME
DOI:
https://doi.org/10.32955/neuissar2024311039Anahtar Kelimeler:
Görsel Okuryazarlık, Sanat Tarihi, MüzeÖzet
Görsel malzemeler günlük hayatımızın her alanında kullanılmaktadır. Görsel okuryazarlar çeşitli materyalleri anlamlandırarak dünyayı daha iyi yorumlayabilmektedirler. Görsel okuryazarlar ayrıca fikirlerini ve mesajlarını etkili bir şekilde ifade etmek için görsel materyalleri kullanabilirler. Görsel okuryazarlık, görsel materyalleri anlama ve yorumlama becerisidir. Görsel materyaller fotoğraflar, çizimler, grafikler, filmler ve televizyon programları gibi çok çeşitli şekillerde olabilir. Görsel okuryazarlar görsel materyallerin içeriğini, amacını, mesajını ve yapısını değerlendirebilir. Bu çalışmanın amacı, müze katılımcılarının görsel okuryazarlık kavramı hakkındaki bilgilerini ve sanat tarihi bilimiyle ilişkili olarak yeni tanıtılan görsel okuryazarlık kavramlarını anlama becerilerini analiz etmektir. Doküman analizi ve tarama yöntemiyle gerçekleştirilen bu çalışmanın temel amacı, müzelerde sanat tarihinin görsel okuryazarlık bağlamında nasıl yorumlandığı ve anlatıldığı sorusuna yanıt aramaktır. Çalışma, müzelerin ziyaretçilerinin sanat eserlerini anlamlandırmalarına ve açıklamalarına nasıl yardımcı olabileceğini incelemektedir. Çalışma sonucunda, müzelerin sanat tarihini daha etkili bir şekilde anlatmak için görsel okuryazarlık becerilerini nasıl kullanabileceklerine dair öneriler sunmaktadır.



