DİJİTAL ÇAĞDA CEO İLETİŞİMİ: LINKEDIN’DE KURUMSAL İTİBAR VE PAYDAŞ ETKİLEŞİMİ

Yazarlar

DOI:

https://doi.org/10.32955/neuissar2025411150

Anahtar Kelimeler:

Kurumsal İtibar, RepTrak, CEO, LinkedIn, Paydaş

Özet

Bu çalışma, CEO’ların sosyal medya platformlarındaki iletişim stratejilerinin kurumsal itibar üzerindeki rolünü ele almayı amaçlamıştır. Yöktez, Dergipark, TrDizin gibi Türkçe akademik literatür veri tabanları üzerinde yapılan araştırmalarda LinkedIn sosyal medya platformunun kurumsal alanda yapılan araştırmalarda diğer sosyal medya araçlarına görece daha az tercih edildiği gözlemlenmiştir. Bu sebeple çalışmada, şirket CEO’larının LinkedIn hesaplarında yaptıkları paylaşımların değerlendirilmesi planlanmıştır. Araştırma için Türkiye İtibar Akademisi tarafından hazırlanan Türkiye İtibar Endeksi 2025 yılı raporunda yayınlanan Türkiye geneli 10 şirketin CEO’ları’nın LinkedIn paylaşımları, RepTrak itibar ölçüm yöntemi kullanılarak; 1.10.2024-31.03.2025 tarihleri arasında yapılan toplam 163 paylaşım üzerinden, 05.05.-09.05.2025 tarihleri arasında incelenmiştir. Araştırma amacı kapsamında belirlenen hedeflerin elde edilebilmesi için nitel araştırma yöntemlerinden, doküman analizi yöntemiyle toplanan verilerle içerik analizi yapılmıştır. Çalışmada, incelenen 10 CEO’nun %90’ının bir LinkedIn hesabı olduğu fakat aktif olarak sadece %60’nın hesaplarında paylaşım yaptığı görülmüştür. Çalışma sonunda elde edilen verilere göre; RepTrak bileşenleri arasından vatandaşlık, ürün ve hizmetler, çalışma ortamı, yenilikçilik ve liderlik bileşenleri en çok kullanılan bileşenler olurken, performans ve yönetişim bileşenleri paylaşımlar arasında en az kullanılan bileşenler olarak saptanmıştır. Elde edilen sonuçlar değerlendirildiğinde, LinkedIn'ın bir sosyal medya platformu olmanın ötesinde kurumsal itibar için de önemli bir etkileşim alanı olduğu sonucuna gidilebilmektedir.

Anahtar kelimeler: Kurumsal İtibar, RepTrak, CEO, LinkedIn, paydaş

İndir

Yayınlanmış

2025-12-24

Sayı

Bölüm

İletişim Bilimleri