MÜZE VE GALERİ EĞİTİMİNE YÖNELİK GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI BÖLÜMÜ ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ
DOI:
https://doi.org/10.32955/neuissar202212572Anahtar Kelimeler:
müze eğitimi, galeri eğitimi, sanat eğitimi, görsel iletişim tasarımıÖzet
Müze eğitimi sanat eğitiminin önemli bir parçasıdır. Sanat eğitimi öğrencileri
müzelerden yararlandığında, estetik algıları, yaratıcı düşünme becerileri, sorgulama
yetenekleri, eleştirel bakış açıları ve beğenilerinin gelişimi sağlanmaktadır.
Günümüz sanat eğitimi sistemi içerisinde yer alan birçok örnek araştırma müze ve
okul iş birliğinin önemini vurgulamaktadır. Müzeler öğrenciler için ders ortamında
yer almayan gerçek nesnelerle karşılaşma sürecinde kalıcılığı sağlamaktadır. Özellikle
sanat öğrencilerinin günümüz görsellerle çevrili dünyada birçok farklı sanatçı ve
eseri incelemesi ve yerinde görmesi önem taşımaktadır. Bu araştırmada amaç sanat
eğitimi alan öğrencilerin müze eğitimi etkinliklerine yönelik görüşlerini incelemektir.
Bu bağlamda İstanbul Gedik Üniversitesi Görsel İletişim Tasarımı bölümünde
okuyan 10 öğrenci ile derinlemesine çalışılmıştır. Elde edilen bulgularda ise
müze eğitimi etkinliklerinin sanat eğitimi öğrencilerine eleştirel bakış açısı,
sorgulama becerisi, yeni fikir üretebilme, kendi anlamlarını oluşturabilme
ve ilişkisellik kurma gibi olumlu beceriler kazandırdığı gözlemlenmiştir.