MÜZE VE GALERİ EĞİTİMİNE YÖNELİK GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI BÖLÜMÜ ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ

Yazarlar

DOI:

https://doi.org/10.32955/neuissar202212572

Anahtar Kelimeler:

müze eğitimi, galeri eğitimi, sanat eğitimi, görsel iletişim tasarımı

Özet

Müze eğitimi sanat eğitiminin önemli bir parçasıdır. Sanat eğitimi öğrencileri

müzelerden yararlandığında, estetik algıları, yaratıcı düşünme becerileri, sorgulama

yetenekleri, eleştirel bakış açıları ve beğenilerinin gelişimi sağlanmaktadır.

Günümüz sanat eğitimi sistemi içerisinde yer alan birçok örnek araştırma müze ve

okul iş birliğinin önemini vurgulamaktadır. Müzeler öğrenciler için ders ortamında

yer almayan gerçek nesnelerle karşılaşma sürecinde kalıcılığı sağlamaktadır. Özellikle

sanat öğrencilerinin günümüz görsellerle çevrili dünyada birçok farklı sanatçı ve

eseri incelemesi ve yerinde görmesi önem taşımaktadır. Bu araştırmada amaç sanat

eğitimi alan öğrencilerin müze eğitimi etkinliklerine yönelik görüşlerini incelemektir.

Bu bağlamda İstanbul Gedik Üniversitesi Görsel İletişim Tasarımı bölümünde

okuyan 10 öğrenci ile derinlemesine çalışılmıştır. Elde edilen bulgularda ise

müze eğitimi etkinliklerinin sanat eğitimi öğrencilerine eleştirel bakış açısı,

sorgulama becerisi, yeni fikir üretebilme, kendi anlamlarını oluşturabilme

ve ilişkisellik kurma gibi olumlu beceriler kazandırdığı gözlemlenmiştir.

İndir

Yayınlanmış

2022-07-22