ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÖĞRENCİLERDE SOSYAL HİKÂYELERE GÖMÜLÜ OLARAK SUNULAN ŞEMAYA DAYALI YÖNTEMİN DEĞİŞİM PROBLEMLERİ ÇÖZME BECERİSİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ

Yazarlar

DOI:

https://doi.org/10.32955/neuissar202212573

Anahtar Kelimeler:

Değişim problemleri, şemaya dayalı sözel matematik, sosyal hikâye, öğrenme güçlüğü.

Özet

Bu çalışmada, sosyal öyküde yer alan şema temelli değişim problem çözme

yönteminin öğrenme güçlüğü olan üçüncü sınıf öğrencilerinin sözel matematik

değişim problem çözme performanslarına etkisi araştırılmıştır. Sınıf öğretmenleri ile

iletişime geçildikten sonra öğrenme güçlüğü olan üç öğrenci seçilerek araştırmaya

katılmıştır. Araştırmada sözel matematik problemlerinin öğretimine yönelik özel bir

program hazırlanmış ve sosyal bir öykü halinde sunulmuştur. Programda hem sözel

matematik hem de sosyal öykülerde örnekler oluşturulmadan önce öğrencilerden ve

öğrencilerin öğretmenlerinden kişisel bilgiler ve çeşitli konulardaki seçimleri hakkında

ayrıntılı veriler elde edilmiştir. Araştırma, tek denekli deneysel modellerden denekler

arası çoklu yoklama modeline göre yürütülmüştür. Araştırma bulgularında eğitim

sürecinin etkili olduğu ve öğrencilerin değişim problemlerine doğru tepki vermelerinin

eğitimin bitiminden sonra da devam ettiği görülmüştür. Ayrıca sözel matematik problem

çözme becerilerini farklı ortamlara genellemelerine neden olduğu sonucuna

ulaşılmıştır.

İndir

Yayınlanmış

2022-07-22