ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÖĞRENCİLERDE SOSYAL HİKÂYELERE GÖMÜLÜ OLARAK SUNULAN ŞEMAYA DAYALI YÖNTEMİN DEĞİŞİM PROBLEMLERİ ÇÖZME BECERİSİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
DOI:
https://doi.org/10.32955/neuissar202212573Anahtar Kelimeler:
Değişim problemleri, şemaya dayalı sözel matematik, sosyal hikâye, öğrenme güçlüğü.Özet
Bu çalışmada, sosyal öyküde yer alan şema temelli değişim problem çözme
yönteminin öğrenme güçlüğü olan üçüncü sınıf öğrencilerinin sözel matematik
değişim problem çözme performanslarına etkisi araştırılmıştır. Sınıf öğretmenleri ile
iletişime geçildikten sonra öğrenme güçlüğü olan üç öğrenci seçilerek araştırmaya
katılmıştır. Araştırmada sözel matematik problemlerinin öğretimine yönelik özel bir
program hazırlanmış ve sosyal bir öykü halinde sunulmuştur. Programda hem sözel
matematik hem de sosyal öykülerde örnekler oluşturulmadan önce öğrencilerden ve
öğrencilerin öğretmenlerinden kişisel bilgiler ve çeşitli konulardaki seçimleri hakkında
ayrıntılı veriler elde edilmiştir. Araştırma, tek denekli deneysel modellerden denekler
arası çoklu yoklama modeline göre yürütülmüştür. Araştırma bulgularında eğitim
sürecinin etkili olduğu ve öğrencilerin değişim problemlerine doğru tepki vermelerinin
eğitimin bitiminden sonra da devam ettiği görülmüştür. Ayrıca sözel matematik problem
çözme becerilerini farklı ortamlara genellemelerine neden olduğu sonucuna
ulaşılmıştır.