MESLEKİ MÜZİK EĞİTİMİ VEREN ÖĞRETİM ELEMANLARININ KODÁLY YAKLAŞIMI VE UYGULAMALARI İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ

Yazarlar

Anahtar Kelimeler:

Kodály approach, music education, vocational music education, music teaching approaches

Özet

uygulamaları ile ilgili görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, nitel bir araştırma olup,
durum çalışması desenlerinden Bütüncül Tek Durum Deseni kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın
çalışma grubu, Kuzey Kıbrıs ve Türkiye’deki 28 üniversitenin Müzik Öğretmenliği Bölümlerinde
görev yapan ve Kodály yaklaşımı ile ilgili ders veren 5’i Kuzey Kıbrıs, 8’i Türkiye’den toplam
13 öğretim elemanıdır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacılar tarafından hazırlanan
yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Görüşme formundaki sorular beş bölümden ve 21
sorudan oluşmaktadır. Katılımcılardan elde edilen veriler ise nitel veri analizi yöntemlerinden içerik
analizi yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, öğretim elemanlarının Kodály
yaklaşımı ile ilgili yürüttükleri dersler için kendilerini geliştirdikleri ve Kodály yaklaşımı ve uygulamalarına
derslerinde yer verdikleri anlaşılmaktadır. Ayrıca katılımcı görüşleri ile Kodály yaklaşımının
ülkemiz müzik eğitimi içerisinde kullanılmaya uygun ve gerekli bulunduğu, Kodály felsefesi ve öğretim
materyalleri kullanılarak bu yaklaşımının ülkemiz müzik eğitimine adapte edilmesi gerektiği anlaşılmaktadır.

Yayınlanmış

2023-01-27